منصور شیخ الاسلامی کندلوس؛ علی محمد مزیدی شرف آبادی؛ سیدعلیرضا افشانی
چکیده
امروزه مدیران بانکها برای جلوگیری از گرایش یافتن مشتریان به سمت سایر بانکها بیش از هر زمانی میبایست در پی درک نیازها و در خواستههای مشتریان باشند تا بتوانند نیازهای آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند و روابط بلند مدتی با آنها برقرار کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناخت مولفههای مهم در حفظ مشتریان برتر بانک ...
بیشتر
امروزه مدیران بانکها برای جلوگیری از گرایش یافتن مشتریان به سمت سایر بانکها بیش از هر زمانی میبایست در پی درک نیازها و در خواستههای مشتریان باشند تا بتوانند نیازهای آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند و روابط بلند مدتی با آنها برقرار کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناخت مولفههای مهم در حفظ مشتریان برتر بانک سینا و در چارچوب رویکرد کیفی و راهبرد نظریه داده بنیاد انجام شده است. همچنین دادهها با 31 مصاحبه نیمهساختاریافته در شهر تهران جمعآوری شد. نتایج در چهار مقوله اصلی (استراتژی مشتری محور، ایدهها و خدمات نوین، ارتباطات جامع و موثر مشتری محور و مدیریت دانش مشتری) و مقوله هستهای (مدیریت ارتباط با مشتری) مطرح شد. یافتههای پژوهش نشان داد مدیریت ارتباط با مشتری، فرایندها و تمام فعالیتهای کسبوکار را حول مشتری یکپارچه میسازد تا به ایجاد و حفظ ارتباطات بلند مدت و سودآور با مشتریان منجر شود. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری، بهعنوان یک ضرورت در بانک سینا مطرح است و استفاده و اجرای مؤثر این تکنولوژی میتواند افزایش رضایت مشتریان، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه سرمایهگذاری و بهبود عملکرد بانک را به دنبال داشته باشد.
کاظم شاملو؛ سیدعلیرضا افشانی؛ علی روحانی؛ علی محمد مزیدی
چکیده
هدف پژوهش، واکاوی بسترها و فرایندهای شکلگیری پدیده انتشار دومینویی یا همهگیری پیام در رسانههای اجتماعی با تاکید بر نقش کاربران بود. روش این پژوهش کیفی و رویکرد آن، نظریه زمینهای است. جامعه هدف، کارشناسان فعال در حوزه رسانه و مراکز علمی و دانشگاهی بودند که با استفاد از نمونهگیری نظری و هدفمند 17 نفر از آنان برای مصاحبه عمیق ...
بیشتر
هدف پژوهش، واکاوی بسترها و فرایندهای شکلگیری پدیده انتشار دومینویی یا همهگیری پیام در رسانههای اجتماعی با تاکید بر نقش کاربران بود. روش این پژوهش کیفی و رویکرد آن، نظریه زمینهای است. جامعه هدف، کارشناسان فعال در حوزه رسانه و مراکز علمی و دانشگاهی بودند که با استفاد از نمونهگیری نظری و هدفمند 17 نفر از آنان برای مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته انتخاب شدند. دادههای به دست آمده پس از تبدیل به متن با استفاده ازکدگذاری باز، محوری و گزینشی مورد تحلیل قرار گرفتند که نتایج حاصل از آن در قالب 28 مقوله اصلی و 1 مقوله هسته به همراه خط داستان، مدل پاردایمی و طرحواره خرد نظری ارائه شد. نتایج به دست آمده نشان دهنده آن بود که «شبکهی کنش دومینویی» به عنوان پدیده مرکزی به دنبال مجموعهی شرایط عِلی از جمله کنشهای فرهنگی و سیاسی، کنش آموزشمحور، کنش هنجارشکنانه، شبکهی کنش مشارکتی، مشارکت عاطفی مردم و سرگرمی در رسانه به همراه مجموعهای از شرایط زمینهای و مداخلهگر برساخته میشود. این شبکه کنشی برساخته شده، حامل استراتژیهایی چون شفافیت شبکهای، کنش تنهایی گریزانه، بازاندیشی رسانهای بوده و به دنبال خود پیامدهایی نظیر واقعیتنمایی شبکهها، ارتقاء سواد رسانهای، زوال رژیمهای حقیقت و زیست شبکهای کاربران را به دنبال داشته است.